Vær med til at udvikle arbejdsmiljøet i et af Danmarks største fjernvarmeselskaber -Bliv arbejdsmiljøkoordinator hos VEKS

Vil du have indflydelse på dine kollegers trivsel i en virksomhed der bidrager til at løse klimaudfordringen, ikke går på kompromis med arbejdsmiljøet og har fokus på dig som menneske?

Så skal du læse med her!

Fuld fokus på arbejdsmiljøet

VEKS har stort ledelsesmæssigt fokus på miljø og arbejdsmiljø. De er allerede ISO 14001 certificeret og har et mål om at ISO 45001 certificeringen bliver et strategisk projekt i 2026.

Det mål kan du være med til at realisere gennem at drive og forankre forbedringstiltag inden for arbejdsmiljø internt i VEKS, i tæt samarbejde med ledelsen, dine kolleger i QHSE-teamet og VEKS’ Arbejdsmiljøorganisation. 

Du får en tværgående rolle og deltager aktivt i arbejdsmiljøgruppernes arbejde, samt i projekter med både rådgivere og udøvende eksterne samarbejdspartnere. Det kræver at du er dygtig til at skabe relationer og tillid, til både interne og eksterne stakeholders og at du kan få både medarbejdere og ledere til at gå i samme retning inden for dit område.

Pga. din tværgående rolle vil du både have arbejdsplads på VEKS’ hovedkontor i Glostrup (ca. 3 dage om ugen) og på kraftvarmeværket i Køge (KKV) (ca. 2 dage om ugen).

Du vil desuden medvirke, som ansvarlig for arbejdsmiljødelen, ved revisionen på KKV, som foregår 3 uger i skolernes sommerferie. I 2024 er det uge 29, 30 og 31, men det kan svinge en uge eller to fra år til år.

VEKS bakker dig op

Hos VEKS går de ikke på kompromis med et sundt og sikkert arbejdsmiljø – og du får som arbejdsmiljøkoordinator opbakning fra både ledelse og kolleger.

Med den rette tilgang, har du har derfor mulighed for at komme rigtigt godt fra start, da fundamentet og opbakningen er på plads.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Drive og forankre forbedringstiltag inden for arbejdsmiljø i hele VEKS
  • Være tovholder på VEKS’ beredskabsplan, øvelser og opdateringer
  • Medvirke til at udvikle og holde arbejdsmiljøorganisationen funktionel
  • Rådgive og sagsbehandle ift. arbejdsmiljøproblematikker
  • Medvirke ved revision på kraftvarmeværket i Køge på arbejdsmiljødelen
  • Forberede VEKS til ISO45001 certificeringen
  • Udføre arbejdsmiljørunderinger, tilsyn og rapportering      

Mød dit Team

Teamet består af 4 fagligt stærke og engagerede medarbejdere (en teamleder, en arbejdsmiljøkoordinator (som er udekørende) en arbejdsmilljøkonsulent og to miljøkoordinatorer) samt en facilityfunktion, som består af en facility manager og to serviceassistenter.

Teamet fungerer som et samlet team og de repræsenterer en bred pallette af arbejdsopgaver og erfaring og sammen komplimenterer de hinanden rigtigt godt.

De er gode til at hjælpe og sparre med hinanden, samtidig med at de tager selvstændigt ansvar for at drive egne opgaver.

Alle er med til at påvirke og forme deres egen hverdag, forbedre processer og bidrage til løsninger, der gør en afgørende forskel i teamets daglige arbejde – og det samme vil være gældende for dig.

“I VEKS respekterer vi hinandens forskellighed. Ingen kan alt, men sammen kan vi rigtig meget!”

Lisbet Linderød, miljøkoordinator VEKS

”Når sjakket selv efterspørger råd og vejledning til at kunne udføre et sikkert og sundt arbejde, har vi gjort en forskel!”

Susan Muringi Østergaard, Arbejdsmiljøkoordinator i VEKS

Faglige kvalifikationer

Personlige kvalifikationer

  • Du er en dygtig kommunikator og god til at skabe langvarige relationer – da du har en bred snitflade til både kolleger, samarbejdspartnere og myndigheder
  • Du har gennemslagskraft og kan kommunikere dine budskaber klart til hele organisationen
  • Du er vedholdende og tålmodig – det tager tid at ændre kulturen.
  • Det er naturligt for dig at tage initiativ og udforske nye idéer
  • Du er struktureret og planlægger og styrer effektivt tid og ressourcer med respekt for de involverede parter
  • Du har et godt humør og trives i en uformel organisation. 

VEKS bidrager til at løse klimaudfordringen

VEKS, Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S, leverer fremtidssikret og miljøvenlig fjernvarme, som bidrager til Danmarks målsætning om 70% CO2-reduktion i 2030.

VEKS ejer og driver fjernvarmetransmissionssystemet vest og syd for København. De producerer og indkøber sikker, effektiv og miljørigtig fjernvarme til 12 sjællandske kommuner. VEKS har i tæt samarbejde med kunderne stor indflydelse på at udforme det fremtidige energisystem.

Grøn omstilling handler i VEKS også om øget fokus på og udvikling af CSR/CSRD – herunder LCA, bæredygtighedsprincipper, øget biodiversitet mv.

I VEKS er fleksibelt arbejdsliv ikke bare ord!

De har fokus på den enkelte medarbejders trivsel og udvikling og bestræber sig på at fremme en god work-life-balance, samt skabe rammerne for, at du kan nå dit fulde potentiale – både for dig selv og for VEKS.

Som medarbejder hos VEKS har du flekstid og mulighed for hjemmearbejde i en vis udstrækning og du bestemmer selv – men mange af medarbejderne vælger at gå tidligt hjem om fredagen!

Desuden tilbyder de faglig udvikling og efteruddannelse, sundhedsforsikring, frokost- og massageordning.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost. Lønnen forhandles med udgangspunkt i din uddannelsesmæssige baggrund, erfaring og relevant overenskomst inden for det kommunale område.

VEKS anser mangfoldighed som en styrke og ønsker at fremme ligestilling. Derfor opfordrer de alle interesserede uanset alder, køn, handicap, hudfarve, nationalitet, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Er du interesseret i at høre mere?

Søg stillingen ved at klikke på ansøgningsknappen, hvor du kan uploade din ansøgning og dit CV.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Senior Recruitment Consultant Birgitte Carlsen på bc@actief-teknikbureauet.dk eller 4144 0925.

Vi interviewer løbende til stillingen, så tøv ikke med at sende din ansøgning.

Erfaring +2 år
IT/CAD
Beliggenhed Glostrup
Tiltrædelse Snarest
Ansættelsesform Fuldtid
Kontaktperson

Birgitte Carlsen på bc@actief-teknikbureauet.dk eller 4144 0925.

+ Tilbage til joboversigten

Print Friendly, PDF & Email
Kontakt

Vi er næsten altid til at få fat på så ring endelig, hvis du har noget, du ønsker at tale med os om, også uden for alm. arbejdstid.

Skal du have fat på én af vores vikarer, så kontakt os, hvorefter vi får den pågældende til at ringe tilbage.

 

x.gif
bill.jpg x.gif

Bill René Hansen

Direktør

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2026 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
betina.jpg x.gif

Betina Rasmussen

HR and Sales Consultant

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2572 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
jenschr.jpg x.gif

Jens Chr. Søndergaard

Senior Recruitment Consultant

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2343 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
JettePetersen.png x.gif

Jette Petersen

Økonomi-medarbejder

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

4121 1324

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
JytteRust.png x.gif

Jytte Rust

Lønafdelingen

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

4121 1328

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
birgittecarlsen.png x.gif

Birgitte Carlsen

Senior Recruitment Consultant

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

4144 0925

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
anneB.png x.gif

Anne Birgit Böttcher

Business Development Manager

Telefon:

x.gif

4121 1350

Mobil:

x.gif

4121 1350

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
mads_web x.gif

Mads-Frederik Karlsen

Business Manager

Telefon:

x.gif

4121 1451

Mobil:

x.gif

4121 1451

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
x.gif
Johan.png x.gif

Johan Steuch

Recruitment Consultant

Telefon:

x.gif

4121 1384

Mobil:

x.gif

4121 1384

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
ali.png x.gif

Ali Aliji

Senior Account Manager

Telefon:

x.gif

4121 1396

Mobil:

x.gif

4121 1396

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
FØLG OS HER